StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Wednesday, January 27, 2010

Seansa br 15 - prvi deo

Dobrodosli na seansu br. 15. Prosle nedelje smo poceli da raspravljamo detaljnije nego ranije o bihejvioralnim komponentama kognitivno-bihejvioralne terapije. Pricali smo o grupi bihejvioralne terapije koja je vazna za ljude sa socijalnom anksioznoscu. Takodje smo pricali o nekim bihejvioralnim vezbama, napolje u stvarnom svetu, kao probama koje mozete sami raditi, ako radite na pravi nacin. Molim, zapamtite da bihejvioralna komponenta terapije uvek mora biti radjena hijerarhijski, korak po korak. Vazno je biti uporan. Ne mozete plivati "u praznom bazenu". Ali i preplavljivanje sebe sa visokoanksioznim aktivnostima vas nece uciniti boljim. Samo ce vas uciniti gorim.

Pre nego sto popricamo o bihejvioralnoj grupi i specificnostima, pogledajmo jos jedan bihejvioralni prirucnik. Zove se:

"Nacini da se smanji samosvesnost".

Ako izgleda da vas ljudi posmatraju ili kao da ste na ekranu, isprobajte sledece koristeci tehniku:

"Pogledajte okolo tehnika"

Nemojte dodavati vasim inhibicijama naviku zurenja u jednom pravcu. Umesto toga, polako i prirodno, pogledajte unaokolo vase okruzenje da vidite koliko mnogo ljudi ustvari zuri u vas sa osudom u njihovim ocima.

Dok polako gledate okolo, postepeno pomerajte i druge delove vaseg tela. Na primer, prebacite se sa jedne noge na drugu, dohvatite novine sa vasom rukom, pocesite lice, ili se nakasljite. Ono sto cete primetiti gledajuci druge ljude ce vas iznenaditi - i pomoci vam da popuste vase inhibicije.

Nemojte ovo uciniti samo jednom. "Pogledajte okolo tehnika" treba da se ponavlja vise puta i u razlicitim situacijama i okolnostima. Dok ovo radite, vase percepcije ce poceti da se menjaju, a vasa inhibirana osecanja ce poceti da se smanjuju.

Uvek polako planirajte vase bihejvioralne vezbe i probe, i pocnite od dna vase hijerarhije. Vezbajte dok vam ne postane lakse ili dok vam vise ne bude izazov. Ali nastavite da napredujete svaki dan i napredujte korak po korak.

Svaki put kad imate sansu da uradite nesto sto normalno ne bi uradili - u stvari nesto sto mislite da bi vas sada ucinilo smesnim - iskoristite priliku i isprobajte situaciju.

Na primer, jedan nacin da polako i postepeno zapocnete hijerarhiju je namerno prociscavanje svog glasa (nakasljavanje) u sobi punoj ljudi... Ako je ovo ponasanje zbog kojeg se osecate neprijatno zbog vase socijalne anksioznosti. Namerno cisteci vas glas, i onda posmatrajuci ljudske reakcije, vi cete primetiti da vas ustvari uopste niko ni ne primecuje, i to ce pomoci da smanjite vasu samosvesnost i inhibicije.

Drugi koraci u ovoj hijerarhiji mogu ukljucivati malo glasnije pricanje nego sto to obicno radite kada je to prikladno, malo duze pricanje sa ljudima koje poznajete, menjanje nacina na koji upoznajete novu osobu na poslu ili u grupi, sedenje na malo razlicit nacin i protezanje i zevanje kad je to prikladno.

Svaka od ovih bihejvioralnih vezbi ima moc da smanji vasu samosvesnost i inhibiranost.

Izaberite onu koja vam odgovara logicki u vasoj hijerarhiji, dodajte stvari koje odgovaraju u vasem zivotu koje ja nisam spomenuo, i poredjajte ih po tezini u vasoj hijerarhiji.

Onda, pocnite od dna, i postepeno napredujte prema gore - korak po korak. Rdaeci te aktivnosti svaki dan, vi cete sebi dokazati da vas drugi ustvari ne primecuju ili osudjuju kao sto ste mislili ranije.

Vasa samosvesnost ce se smanjiti dok gledate okolo i primecujete to.

Nazad <<     Dalje >>

5 comments:

  1. Svaka čast svima koji prevode, ažuriraju, ili na bilo koji način učestvuju u ovome.Zaista pomažete svima koji se bore sa ovom(samo braća sadruzi znaju!)groznom pošasti zvanom socijalna anksioznost.

    Želim Vam sve najbolje

    ReplyDelete
  2. Hvala, ali ne trebas ovde nikom zahvaljivati. Pisi bolje na drugim forumima o ovom blogu ako ti pomaze. Tako ces pomoci i drugim ljudima koji imaju ovu "groznu posast" a jos ne znaju za ovaj blog.

    ReplyDelete
  3. Redovito čitam ovaj blog... Ovo je isto jedna od tehnika koja je meni puno pomogla. Prije sam znala zuriti u jednu točku kad sam među ljudima, imala sam osjećaj da svi gledaju u mene i svašta misle šta bi često dovelo do napada panike. Naučila sam promatrati ljude i vidim da zapravo svako ide za svojim poslom i nikog nije briga tko sam i što sam... isto kao što mene nije briga za njih. :)

    ReplyDelete
  4. ja sam do pre nekih mesec dana citao ovo i islo mi je jako dobro i onda je dosla pauza od mesec dana i sada mi se osecaji anksioznosti vracaju ali ih sada lakse resavam mada od kako ne citam ovo sve vise i vise me napadaju ant-ovi ne znam da li cu izdrzati sobzirom da imam jako anksioznu situaciju za nekih 10 dana i sama pomisao na to me plasi.kako da resim to sobzirom da cu morati da budem u centru paznje i sve oci uprte su u mene forum je super hvala unapred

    ReplyDelete
    Replies
    1. poanta ove terapije je da budeš uspješan u savladavanju ant-ova i kad ne čitaš priručnike. znači da ti nije sve 'potonilo' u mozak kako je trebalo, ali što te spriječava da nastaviš čitati? ne moraš sve ispočetka, makar priručnike koji su pozitivno utjecali na tebe

      Delete

Followers