StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Wednesday, December 30, 2009

Seansa br 12 - drugi deo

Zato se nas sledeci prirucnik zove – da li treba da zivimo u neprijateljskom svijetu? To je sledeci prirucnik u vasoj brosuri. Molim vas, procitajte ovaj zajedno sa mnom.


Da li treba da zivimo u neprijateljskom svetu?


Ako se bojimo da ne ispadnemo glupi, da se necemo uklopiti, da nas osudjuju I ocjenjuju…

Ako smo zabrinuti da imamo visok nivo anksioznosti…

Ako mislimo da ne mozemo sakriti svoja anksiozna osjecanja I ako nas to cini anksioznijima…

Ako smo svjesni da se iscrpljujemo brigom….

Ako je nasa ocekivana anksioznost toliko jaka da strahujemo za buducnost…

Onda vjerovatno osjecamo da zivimo u “neprijateljskom svijetu”, u koji se jednostavno ne uklapamo.

Vecina nas sa socijalnom anksioznoscu osjeca kao da je sve protiv nas. Cak I kada se trudimo, izgleda kao da nam jednostavno nista ne uspijeva. Naravno, to nas ANT nacin razmisljanja jos uvijek radi, jos uvijek nam govoreci da je proslost ista kao I sadasnjost. Ali sada znamo da nije tako. Sada se mozemo mijenjati.

Npr., znamo da bi se osjecali bolje I bili zdraviji ako bi gledali na svijet kao na neko njezno I brizno mjesto…Kao na mjesto u kom bi se uklopili I kom bi pripadali… Mjesto gdje bi bili dobrodosli I ne uvijek osudjivani… Primjeticete da je ova misao racionalnija od misli “neprijateljskog svijeta” koje smo iskusili. Tesko je ne osjecati da je ovo “neprijateljski svijet” posle svih negativnih iskustava koje smo dozivjeli, I posle svih pokusaja koje smo napravili u cilju ozdravljenja.

Jedan nacin da se odmaknemo od neprijateljskog pogleda na svijet je da pocnemo obracati paznju na nase pozitivne emocije koje prolaze nasim umom. Jedan od najboljih nacina da ovo uradite je kroz opustanje ili tehniku zamisljanja. Mogu zatvoriti svoje oci, duboko udahnuti I polako izgovoriti:

Smiren sam I opusten. Vidim ljepotu koja me okruzuje. Ova slika je ziva I treperi u mom umu, I lepsa je nego sto to mogu rijecima iskazati. Osjecam njeznu, blagu I dobronamjernu pozitivnu energiju koja struji u meni I oko mene. To je samo dobra I lijepa pozitivna energija.

U ovom trenutku, oslobadjam svu svoju napetost I opustam se.

Opustam se u savrsenoj tisini I spokoju ovog mjesta.

Osjecam se kao kod kuce. Osjecam da pripadam ovdje. Ovo je I moje mjesto, ovdje se uklapam.

Kognitivno, treba da opet mislimo na svijet kao na dobro, brizno I pozitivno mjesto za nas. Ako se uvijek osjecamo odvojeno od drugih ljudi I svijeta oko nas, nikad necemo prevazici anksioznost.

Umjesto toga, vjezbajte tehnike smirivanja I usporavanja, I vratite u vas um mirne slike. Nakon nekog vremena, svijet ce vam izgledati mnogo bolje I vedrije. Povlacenje na ovo posebno mjesto svakog dana omogucice ce vam da osjecate mir I spokoj koju vam ono donosi.

Pored toga, postarajte se da zapamtite dobre dogadjaje, pozitivne stvari koje su vam se desile u zivotu.

Mozete reci da se ne sjecate nijedne, ali ako malo istrazite, obicno mozete pronaci neke dobre I pozitivne za vas. Mislite o ovim stvarima I pokusajte da ih opet prozivite tako sto cete ih opet pustiti da prodju kroz vas um.

Krenite korak naprijed I posmatrajte kako vas sadasnji, kao I buduci zivot postaje bolji. Vidite sebe kao srecnu I zadovoljnu osobu. Posmatrajte sebe kao briznu I osobu punu ljubavi, jer to vi I jeste, I primjetite kako vise niste zabrinuti I anksiozni. Primjetite kako uzivate u zivotu, kako komunicirate sa ljudima koji vam se dopadaju, I kako ste zadovoljni.

Upravo kad prestanemo gledati na svijet kao na neprijateljsko mjesto, pocinjemo ga posmatrati realisticnije.

Na svijetu postoji I dobro I lose, I ima mnogo sivih nijansi. Ali imamo IZBOR da odlucimo na sta zelimo da vise obratimo paznju. Nasa ODLUKA se moze usmjeriti ka lijepim, divnim stvarima ili se nasa ODLUKA isto tako moze fokusirati na mracne, sumorne I depresivne stvari.

U proslosti nismo znali da posjedujemo ovu moc. Nikada nismo ni pomislili da smo imali izbor. U stvarnosti, mi je zapravo I imamo.

Ovo je prevela Jelena. Hvala mnogo!!!

Nazad <<     Dalje >>

8 comments:

  1. meni jako pomazu ove seanse...
    nadam se da sledi nastavak...

    ReplyDelete
  2. Drago mi je da to cujem. :)))

    Bice nastavak, cim Jelena prevede ostatak 12-te seanse a ja sam preveo 13-tu i sad prevodim 14-tu. U medjuvremenu radi prethodne seanse. Utvrdi gradivo... :)

    ReplyDelete
  3. superiska!!!
    ja sam na 9.seansi....
    malo sam usporila, bas zbog ponavljanja...
    nego, pratim dokle ste stigli vi prevodioci...:)
    ja bih vam rado pomogla, ali mi to nije jaca strana...
    pozdrav svima!!!
    *cmokic*

    ReplyDelete
  4. svaka cast, ovo je tako dobro i jednostavno. dopire do mozga. puno vam hvala

    ReplyDelete
  5. Pozdrav,interesuje me da li neko zna cime ublaziti socijalnu fobiju?Da li koristite kakve preparate?Sto se tice seansi dosla sam do 12-e mogu reci da me nekako ohrabruju da ce biti bolje.Srecno svima!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisala sam o tome sta ja uzimam, imas na pocetku. I mnogo mi pomaže !

      Delete
    2. Покушај да користиш чај од кантариона. Он је добар за анксиозност и депресију.
      Јерина.

      Delete

Followers