StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Monday, December 21, 2009

Seansa br 11 - drugi deo

Danas, u novom prirucniku, cemo raspravljati o fokusiranju i kako nas drzi dalje od anksioznosti. Sledi prirucnik:

Fokusiranje
I kako nas ono drzi dalje od anksioznosti


Kada anksioznost dodje u bilo kojoj formi - a to ukljucuje i anksioznost iscekivanja - mi zelimo da nasu paznju i nase FOKUSIRANJE, usmerimo na spoljasnje stvari, a ne na nasa unutrasnja osecanja. Nasa unutrasnja osecanja su lazovi kada ona ukljucuju anksioznost.

Dakle, fokusiranjem na to kako se osecamo iznutra - sto je anksiozno - mi samo pojacavamo i obnavljamo nasu anksioznost. Na primer, kada se:

predstavljamo,
dajemo govor u javnosti ili prezentaciju, ili
radimo bilo sta u javnosti,

mi ne zelimo da razmisljamo o nasoj anksioznosti.

Umesto toga, mi zelimo da se fokusiramo napolje na nesto drugo. Bilo sta drugo. Bilo sta sto je odvracanje. Bilo sta sto ce vas um odvratiti od anksioznih osecanja i anksioznog razmisljanja.

Recite, "Ja zelim da nazovem moju anksioznost, koja je iracionalna, pravim imenom - LAZOVOM, i onda se fokusirati dalje od nje. Fokusirati se napolje. Ja ne treba da sedim, razmisljam, mozgam, i plasim sebe do smrti dozvoljavajuci da lazljiva anksioznost poraste.

Treba da budem aktivan i da mi se um krece u pozitivnom smeru na neku spoljasnju situaciju."

Ako pratimo logican napredak ka tome da nam bude bolje nas FOKUS treba da bude prema napolje. Nas fokus treba da bude spoljasnji. Ne smemo upasti u naviku "proveravanja" nase anksioznosti a onda da radimo stvari na osnovu toga kako se osecamo.

Nasa osecanja nas lazu, i ako se fokusiramo na njih, ona ce samo rasti i ciniti nas sve vise anksioznima.

Nas fokus treba da bude na tome sta mi RADIMO.

Mi treba da RADIMO nesto, cak i ako to izaziva malo anksioznosti, bez obzira da li se mi OSECAMO tako ili ne.

Drugim recima, nas fokus ne treba da bude na nama samima i na nacinu kako se osecamo.

Mi nikad ne mozemo meriti nas napredak tako sto cemo proveravati emocije koje nam izazivaju bol, jer ako stalno proveravamo nasu anksioznost, mi cemo je pojacavati, dozvoljavajuci joj da raste, i razbuktava vatru.

Zato, pravilna pitanja ce biti:

Da li sam URADIO ono sto sam nameravao?

Ako jesam, ja sam uspesan jednostavno zato sto sam to uradio.

Ali i vise od toga, sanse su VRLO VELIKE da ste takodje bili uspesni na zadatku.

Jedina osoba koja se premislja o vasem uspehu ste vi - i, naravno, te gadne, lazljive, ANT misli. Ali zapamtite da ce se ti ANT-ovi ugasiti i umreti kada se mi PRESTANEMO fokusirati na njih. (Oni vole unutrasnju paznju - zato odvratite paznju dalje od njih.)

Fokusirajte se prema napolje a ne na to kako se osecate iznutra - ne na lazljiva ANT osecanja i misli.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers