StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Sunday, December 27, 2009

Seansa br 11 - deveti deo

Nas sledeci prirucnik se zove:

Bolesni ciklusi i kako da ih smanjimo

Anksioznost je mnostvo bolesnih ciklusa. Jednom kada se zarobite unutar ciklusa, tesko je izici - ako ne znate sta da radite.

Strah i anksioznost izazivaju jos vise straha i anksioznosti. Ocekivana anksioznost IZAZIVA da se desi najgore. Strah i anksioznost nas pogura unutra, zadrzi nas i inhibira nas.

Bolesni ciklus raste kada obracamo paznju na njega i razmisljamo o bilo kojem od njegovih delova.

Kada obracamo paznju na njega, kada razmisljamo o njemu, kada se fokusiramo na njega, bolesni ciklus samo postaje jaci, snazniji i dominantan u nasim zivotima.

Kada udjemo u ciklus, mi mu dajemo moc... Mi ga napunimo gorivom... Pojacavamo ga... Pomazemo mu da poraste...

Mi treba da izadjemo iz ovog bolesnog ciklusa. Ali jedini efektivan nacin da ovo uradimo - jedini nacin koji funkcionise - je da to uradimo blago, nezno, mirno i spokojno.

Zato sto su anksioznost i strah (i bolesni ciklus koji oni izazivaju) paradoksi - mi moramo naci resenje za ciklus na odgovarajuci nacin.

Mi ne zelimo da punimo gorivom bolesni ciklus. Ne zelimo da mu damo moc. Ne zelimo da mu pomognemo da raste i da se siri. Mi ne zelimo da on kontrolise nase zivote.

Umesto toga, koristeci alate koje ucimo, mi treba da izadjemo iz bolesnog ciklusa zamenjujuci ga sa drugim, pozitivnijim aktivnostima. Zato su sada vazna odvracanja i terapijski prirucnici.

Eto zasto cemo pricati o obracanju paznje "na dobro, na bolje i na prelepo" oko nas. Zato cemo koristiti bilo koji metod koji nam je na raspolaganju da ostanemo dalje od bolesnog ciklusa.

Jer svaki put kada igramo igre bolesnog ciklusa, mi samo zavrsimo tako sto ga pojacavamo.

Negativne emocije pune gorivom bolesni ciklus. Bes, frustracija, iritiranost, mucenje sebe i kriticnost prema sebi i drugima, sve to pojacava bolesni ciklus.

Moramo se izvuci iz ovog bolesnog ciklusa.

Bolesni ciklus moze samo isceznuti vasom mirnom stranom, vasom smirenoscu, vasom stranom "pozitivnih emocija".

Mi mozemo i mi cemo pojacati ovu vasu stranu.

Ali sto manje igrate igre bolesnog ciklusa, to ce bolje, brze i lakse biti za vas.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers