StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Grupne terapije:

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Friday, December 4, 2009

Seansa br 10 - drugi deo

Kako tretiramo te siledzijske lazove

Automatske negativne misli su uvek iracionalni lazovi. Ovako mi tretiramo te siledzijske lazove. Kad te siledzijske misli iskoce u vasem umu, kazite: Cekaj malo! Ja opet imam te automatske negativne misli koje nisu istinite. U stvari, one su siledzije. One pokusavaju da me uplase. Znam da nisu zdrave a ni ne pomazu mi. Ja sam odlucan da krenem u boljem smeru i da okrenem ledja tim lazljivim ANT-ovima.

Zatim napisemo na papiru listu siledzijskih lazova koje nam trenutno prave najvise problema:

1. ______

2. ______

3. ______

4. ______ i tako dalje...

Zapamtite, ANT-ovi su uvek patoloski lazovi. One su siledzije po prirodi i po definiciji. One na taj nacin zive i funkcionisu. Ako vas njihovo nasilje uplasi, one samo porastu jos snaznije. One vam nikad ne kazu istinu. One se samo nadaju da su strasne i da vas bacaju u depresiju, pokusavaju da vas srozaju dole, da vam sruse samopouzdanje, da izazovu anksioznost i da vas nateraju da vam sve izgleda bez nade. Ali one vam lazu opet.

Vi mozete izabrati da idete u boljem pravcu. Zato, ovo su racionalni, iskreni, odgovori tim lazljivim ANT mislima:

1. ______

2. ______

3. ______

4. ______ i tako dalje...

Pod brojem jedan, na primer, ja bih stavio:
1. Ja osecam da jednostavno nisam dobar u drustvu drugih ljudi.
Ovo je generalna izjava i mogu je razbiti na manje delove, ali ce biti dobra za nas primer. U cemu je smisao ovog zapisivanja? Samo zato sto imam zamenjivu misao, ja zelim da udjem u svoj mozak, tako da svaki put kad siledzijska ANT misao iskoci, ja je mogu prepoznati, nazvati je siledzijskim lazovom, i zameniti je za novu zdravu misao. Moj odgovor je:
1. Decko, ti ovde preterujes. Ponekad ja imam anksioznost u vezi socijalnih situacija, ali to me ne cini bezvrednim. U stvari, mnogo ljudi voli sto sam tih. Ja cu nezno raditi na tome da budem malo vise izrazajan na socijalnim okupljanjima. Ali ja sam dobra osoba, ovakav kakav sam. Vidim kuda treba da idem i ici cu u tom smeru.

Ovo je vrlo racionalan i realistican odgovor na problem. Sto vise siledzijskih misli mogu zameniti sa istinom, postacu zdraviji i manje anksiozan. Ili mogu biti konkretniji. Na primer, mogu reci:
2. Ne volim da me predstavljaju drugim ljudima jer se bojim da cu se izglupirati i napraviti budalu od sebe.
Moj odgovor na ovu laz je:
2. Kako ja u stvari znam da cu se izglupirati? U stvari, mislim da se vecina ljudi izglupira s vremena na vreme. Zasto naduvavam ovu situaciju iznad svih proporcija? Predstavljanje moze sada trenutno izgledati tesko. Kada razmisljam o tome, (i zapamtite da koristite spori govor) one nisu lose sada, kao sto sam mislio da jesu u proslosti.

Na ovom spisku, izlistajte vase misli koje vam izazivaju najvise nevolje. Zatim, mi zelimo da zamenite te stare ANT lazi sa novim realisticnim i racionalnim mislima, koje vi mozete sastaviti. Pa kad nadjete sebe u anksioznoj situaciji u stvarnom svetu, vi mozete mentalno zaustaviti tu ANT misao i "pozvati" tu racionalnu misao u vas um.

U pocetku cete morati svesno i namerno da to uradite. Ali sto vise to budete radili, i sto vise budete "dovodili" zamenjivu misao u vas um, to ce proces postati sve vise automatski. Probajte da radite sa ovim spiskom tokom sledece nedelje i vidite da li mozete naci neke prakticne, racionalne misli za zamenu.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers