StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Sunday, November 29, 2009

Seansa br 9 - sedmi deo

Za nash poslednji kognitivni prirucnik ove nedelje pogledacemo sklonost ka brizi. Mnogo puta brinemo o nadolazecim dogadjajima za koje mislimo da ce nam izazvati anksioznost. Ovo je, naravno, anksioznost iscekivanja. Drugi put brinemo o tome sta smo rekli ili sta nismo rekli ili kako smo se ponasali i mi ubedimo sebe da smo budale ili glupani ili da smo se bar setili da kazemo nesto drugo.

U mom sopstvenom zivotu, secam se brige o socijalnim situacijama u kojima sam ucestvovao, nedeljama unapred. Kad sam bio u mojim dvadesetima, ova anksioznost iscekivanja je bila tako snazna da sam je samo mogao opisati kao ogromnu napetost u mom stomaku. Ako sam morao da se pojavim u javnosti, ili da prosetam po sceni, moja anksioznost iscekivanja je otisla do plafona. Znao sam da cu biti prosudjivan od strane svakog ko me vidi, znao sam da cu nekako uraditi nesto pogresno da ce ljudi biti svesni moje inferiornosti. Jednostavno sam znao sam da ce desiti grozne stvari i da ce se sva anksioznost i strah koji sam vec osecao, samo nadodati na moje verovanje.

Nakon sto je socijalni dogadjaj bio zavrsen, ja sam uvek sebe mucio. Rekao bih sebi da sam izgledao blesavo, da sam rekao pogresne stvari, da sam se ponasao glupo, da nisam izgledao prirodno, da sam izgledao uplaseno i da se cak nisam mogao ni nasmejati. Ko bi uopste voleo da bude prijatelj sa gubitnikom kao sto sam ja?

Primetite da je sav moj govor sebi samom tih dana bio negativan i iracionalan. Ja sam stalno ponavljao mom mozgu, i pojacavao, negativna verovanja o sebi samom. To je bilo automatski. Nisam to radio namerno. Ipak, moj mozak je samo cuo negativne i ogranicene stvari o meni samom. Nakon odredjenog vremena, moj mozak je poverovao u ono sto sam govorio i mislio. U ovoj tacki, ja sam beznadno zaglavio u bolesnom ciklusu socijalne anksioznosti i nisam znao kako da izadjem.

Primetite da je briga uvek veliki ANT. Nema nikad nikakvog resenja u brizi. Ona uvek vodi nase misli i osecanja u pogresnom smeru. Dakle, sada mi zelimo da pojacamo cinjenicu da je briga uvek pogresna. Briga je uvek lazov. Briga nikad ne moze dovesti do resenja ili nam pomoci da prevazidjemo socijalnu anksioznost. U stvari, ona cini upravo suprotno. Ona pojacava negativne misli i anksiozna osecanja. Zato zelimo da uhvatimo brigu pre nego sto postane razbuktala vatra. Ovo ce moci da uradi prirucnik o brizi. Sledi prirucnik.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers