StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Friday, November 20, 2009

Seansa br 8 - sesti deo

Vecina nas sa socijalnom anksioznoscu veruje da imamo poteskoca u caskanjima sa drugim ljudima i mesanju sa ljudima u gomili. Pogledajmo dva prirucnika koji su o medjuljudskim odnosima i caskanju. Prvi se zove:

Mesanje sa ljudima


Kada prisustvujete socijalnom okupljanju, imajte realistican stav. Imajte na umu da je potrebno bar dvoje ljudi za razgovor. Vi niste odgovorni za "tisine" i nema nista lose u tim "tisinama". TO NIJE NISTA NAROCITO!

1. Ako osecate da nemate vise sta da kazete, rukujte se sa osobom, kazite "Drago mi je da sam vas upoznao, Mike, molim vas izvinite me, video sam prijatelja kojeg treba da spasim" ili... "Moram da se osvezim malo" ili "dim me stvarno gusi ovde - Treba da odem malo napolje da udahnem svezeg vazduha" ili "Treba da odem u toalet" ili bilo sta sto odgovara situaciji. Vama ne treba izgovor - vi ste samo ljubazni.

2. Pozovite nekog drugog na razgovor ko stoji ili sedi sam. Ako vi preduzmete inicijativu, osecacete se bolje i smanjice vam se anksioznost.

3. Vi nikad nemate opravdani razlog da se osecate krivi ili neprijatno. To su ANT osecanja. Odbijte ih i odlucite da se osetite dobro. Ovo moze zvucati cudno u pocetku, ali vi mozete racionalno ODLUCITI da se vise necete osecati neprijatno ili anksiozno.

4. Odlucite unapred da necete dozvoliti sebi da vam bude neprijatno. Zasto da se osecate kao da ne pripadate ovde? Ne postoji opravdani, racionalni razlog za to, pa zasto onda dozvoljavate da se to desi? Nemojte. Vi mozete stajati tamo sami ako zelite i samo posmatrati okolo. To nije u suprotnosti sa zakonom. Vi ste OK, nema nista lose u tome i vi imate pravo da radite stagod vi razumno zelite u tim socijalnim situacijama. Dakle izdrzite... i ne prihvatite ta ANT osecanja anksioznosti i neprijatnosti. Koristite prirucnik "stavovi": PA STA? KOGA JE BRIGA? TO NIJE NISTA NAROCITO!

5. Fokusirajte se na druge ljude i zapamtite njihova imena, interesovanja i o cemu pricaju. Ako zaboravite da to uradite, nemojte sebe muciti. Samo nastavite. Sledeci put cete zapamtiti.

6. Usporite dok govorite. Vi cete skoro uvek imati nesto da kazete ako koristite spori govor i ako ne ubrzavate. Ovde ce se isplatiti svo vase vezbanje sporog govora.

Sada mozete koristiti spori govor u javnosti, socijalnim situacijama gde osetite neku anksioznost i gde primetite promenu vasih emocija. Ponekad je tesko zapamtiti da to radite, ali kad se setite, primeticete da vas spori govor opusta, pomaze vam da se setite i bice uvek necega cega cete se setiti da o tome govorite.

7. Ustvari, mi sa socijalnom anksioznoscu imamo mnoge godine iskustva o kojima nikad ne pricamo jer smo uvek mislili da ne znamo da se mesamo sa ljudima. Dakle, realno, mi imamo MNOGO da kazemo drugima! Zapamtite da je ovo samo caskanje. Vi ne morate da pokusavate da budete interesantni ili smesni. Samo pravite kratke razgovore.

8. Vi se mozete mesati sa ljudima isto tako dobro kao i svako drugi. Preokrenite ANT-ove:

Na primer, kazite sebi: "Mislio sam da se ne znam dobro mesati i pricati sa drugim ljudima. Ali sad shvatam da sam mozda bolji u ovom nego sto sam nekad mislio..."

9. Ponovo odlucite da vam nece biti neprijatno u ovakvoj situaciji. Nema racionalnog razloga da se osetite na ovaj nacin. Bilo da ste u grupi ljudi ili sami, ne treba da se osetite neukljuceno. Sve je u redu. Vi ste OK. Ljudi se ne fokusiraju na vas, ionako. Zato se samo opustite. To nije velika stvar - prepustite se i opustite.

10. Vi mozete proci kroz sobu i ne pricati ni sa kim. Probajte to. Zasto da se osecate smesno zbog toga? Drugi to rade svo vreme i ne razmisljaju o tome. Odlucite da se dobro osecate dok to radite. Nema nista lose ili uvrnuto u tome. Svi drugi to rade, zasto ne mozete i vi?

11. Menjajte ljude ili grupe uljudno kadgod to zelite. Vi niste trajno vezani za prvu osobu sa kojom pricate.

12. Nemojte se vezati za istu osobu citavo vece. Verovatno se to obojici nece svideti. Otidjite oboje u drugu grupu ili se razdvojte.

13. Ljudi koji razgovaraju se razdvajaju svo vreme. To je prihvacen (skoro "zahtevani") deo mesanja sa ljudima. Pricate sa nekim odredjeno vreme, a onda idete dalje. To nije nista narocito. Mozete reci iste stvari sledecoj osobi. Oni nisu culi sta ste vi ranije govorili. Caskanje je caskanje. Normalno je da kazete iste stvari svakoj osobi sa kojom pricate.

14. Vi ne zelite da zaglavite sa istom osobom celo vece. Idite dalje. Idite do posude sa punchom ako ne vidite nikog koga poznajete. Pijte, jedite. Idite u toalet. Prosetajte po prostoriji ili izadjite napolje. Opustite se. To NIJE NISTA STRASNO.

15. Niko ne gleda i ne osudjuje vase ponasanje. Oni imaju pametnije stvari da rade od fokusiranja na vas.

16. Svako obraca paznju na sebe i svoje razgovore. Oni zele da uzivaju i da im bude prijatno. Oni se ne fokusiraju na vas.

17. ODLUCITE UNAPRED da ce vam biti dobro, bez obzira na to sta radite ili sta se desava.

18. Vasa odluka da se mesate sa ljudima je USPEH sama po sebi. Ne treba vam dokaz od bilo koga drugog. Ne treba da se osecate "sjajno" posle. Vasa odluka da se mesate sa ljudima je bila pobeda i napredak u borbi protiv socijalne anksioznosti - cak iako je samo zapoceta nedavno. Vasa odluka i izvrsenje vase odluke, je ono sto se racuna. Kada caskate sa nekim, vi se odlucno udaljavate od socijalne anksioznosti, bez obzira kako se osecate.

19. Iduci napred ovako, vi postepeno dokazujete sebi da ste uspesni, definisano po vasim sopstvenim merilima. Ne postoji neuspeh osim ako odustanete i ostanete zakljucani u tom mracnom ormanu.

Mracni orman donosi samo vise anksioznosti i straha. Kretanje napred - sto nije NISTA STRASNO - osvetljava orman i tera ANT-ove koji zive tamo...

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers