StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Saturday, November 21, 2009

Seansa br 8 - sedmi deo

Sledeci prirucnik se zove:

Razgovori


Obratite paznju na drugu osobu i sta ona kaze. (Fokusirajte vasu paznju napolje i ignorisite unutrasnje ANT razmisljanje).

Dok slusate drugu osobu, primetite kako ona:

Pravi izjave
Izrazava misljenje
Prica pricu (na primer sta joj se desilo) ili
Prica o buducnosti ili buducim planovima.

Odgovorite na ono sto govori tako sto cete:

Prokomentarisati njenu izjavu
Dati vase misljenje
Nastaviti sa pitanjima na izjave i price da razjasnite sta one znace.
Pitajte o planovima: sta ce uraditi, gde ce ici, sta ce postici, itd.

Kada mislite da ste zaglavili, pitajte pitanje koje mislite da bi pitala druga osoba. Ovo ce zapoceti razgovor. No, vi ne mozete ovo raditi satima, zato slusajte sta govori (fokusirajte se "spoljasnje" na nju) tako da mozete komentarisati ili pricati o onom sto je povezano sa vasim zivotom.

Osecajte se slobodno da promenite temu razgovora kad vise nemate o cemu da pricate. Na primer:

"Pa, sta mislite o..." ili
"Mislio sam da nikad nece prestati kisa prosle noci..." ili
"Nadam se da sam dovoljno ucio za sledeci ispit..."

Da bi bili prijatelj sa nekim, morate da pokazete interesovanje za tu osobu. Jedini nacin da oni saznaju koliko ste zainteresovani je po tome sta vi KAZETE (i kojim tonom glasa vi to kazete). Prijateljstva (ili veze) bazirana na jednosmernoj komunikaciji ne funkcionisu.

Dakle, usporite, duboko udahnite, fokusirajte se "napolje" na drugu osobu i na ono sto ona kaze, i onda odgovorite. Nemojte uci u anksiozno stanje i nemojte previse razmisljati. Ovo je samo jednostavan razgovor, a ne Hollywood-ska debata. Vas razgovor ne mora da bude "ispravan" ili "perfektan". Caskanje je mali razgovor. To nije velika stvar.

Kad se fokusirate napolje na drugu osobu, vasa anksioznost ce se smanjiti. (Zapamtite da se anksioznost uvecava ako obracamo paznju na nju i kad mislimo o tome).

Ako naucite da obracate paznju (napolje) na drugu osobu, i onda samo odgovorite bez mnogo razmisljanja (ne razmisljajuci previse - jer preterano razmisljanje i analiziranje ne valja), videcete da su svi razgovori laksi i teci ce mnogo prirodnije.

Nemojte se brinuti. Caskanje je samo caskanje. Slusajte drugu osobu, budite prijateljski i uljudni, to nije velika stvar.

Ljudi vole kad ih slusate i komentarisete. Videce vas kao prijateljsku osobu jer pricate sa drugom osobom. Mozda cete trebati poceti polako, ali to je u redu.

Samo se ne nervirajte, usporite, slusajte drugu osobu i pravite male razgovore. Ako uradite te stvari, bice vam lakse nego sto mislite. Imacete "male razgovore" da podelite sa ostalima.

Nazad <<     Dalje >>

2 comments:

  1. Jel zna neko da li postoji neko društvo/stranica na našem jeziku tipa ovog http://www.nebojse.si/portal/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=23&Itemid=38 ?

    ReplyDelete
  2. Izgleda da niko ne zna čim već nisu odgovorili. Mnogi od nas još nisu spremni da priznaju da imaju anksiozni poremećaj. Dobro je što imamo i ovu stranicu.

    ReplyDelete

Followers