StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Saturday, November 21, 2009

Seansa br 8 - osmi deo

Danas smo pokrili preokretanje ANT-ova, drugi i treci deo, trajno menjanje hemije mozga, mesanje sa ljudima i razgovore. Ove nedelje pregledajte preokretanje ANT-ova, prvi, drugi i treci deo, i vidite da li mozete promeniti vase misli u vise neutralnom smeru. Kao podsetnik, neka misao moze biti ovako nesto:

- Ova situacija mi je nekad izazivala mnogo anksioznosti. Nekad me je plasila na smrt. Ponekad je bilo tako lose da nisam mogao izbiti te negativne misli iz moje glave. Ali sada pocinjem da vidim da sam preuvelicavao problem. Moguce je da ova situacija nije tako losa kao sto sam mislio da jeste. Ja cu napredovati i fokusiracu se na racionalno. Ja cu napredovati sa mojom kognitivnom terapijom. To je sada resenje problema.

A onda ako trebate, pronadjite neko odvracanje. Nemojte vise misliti o tome. Sto vise mozete prekinuti:
-taj stari bolesni ciklus ili
-ako kazete sebi da mrzite nesto,
-da nemozete to uraditi,
-da vam izaziva ekstremnu anksioznost,
-da je previse grozno da se podnese,
vi idete u pravom smeru.

Taj stari lazljivi ciklus automatskog negativnog razmisljanja se prekida i nestaje, ako pocnete misliti neutralnije. Ne morate jos da razmisljate pozitivno. Samo prestanite sa: mrzim, grozno, ne mogu i "ovo je najgora stvar". Zapamtite, vas mozak cuje sve sto vi kazete. Ako nesto kazete dovoljno puta, vas mozak ce poverovati ono sto cuje. Zato ponovo razmislite o navikama razmisljanja i kazite stvari sebi koje su racionalne i isceljujuce.

Kako patoloski lazov postaje patoloski lazov? Tako sto stalno ponavlja laz, ponovo i ponovo i ponovo. Osoba koja to cini onda veruje u laz. Njen mozak cuje sve sto je ona rekla i posto je stalno pojacavano, njen mozak poveruje da je to istina. Vas mozak ce prihvatiti i verovati u sve racionalno sto mu kazete. Ako mu kazete da ste uplaseni i prestraseni, vi cete to i biti. Ako mu kazete da ne mozete nesto uciniti, ili otici na neko mesto, vi necete moci to da uradite. Ako mu kazete da mrzite socijalna okupljanja ili intervjue za posao, onda cete ih mrzeti i uvek cete imati anksioznost zbog toga. Prestanite da govorite sebi te lazi i postanite racionalniji. Preokrenite ANT-ove. Vas mozak cuje i veruje u sve sto vi kazete pod uslovom da je racionalno.

Preokrenite ANT-ove tako sto cete raditi neutralno u pocetku. Dodajte sto vise "mozda", "moguce" i drugih potrebnih reci ako je potrebno. Napravite racionalne izjave.

Evo jos jedan primer. Mozete sebi reci: Nekad sam se bojao intervjua za posao i imao sam anksioznost zbog koje mi se prevrtao stomak danima unapred. Ali sada pocinjem da vidim stvari malo drugacije. Mozda intervjui za posao nisu tako losi kao sto sam ja mislio da jesu. Mozda sam preterivao sa njihovom vaznoscu. Mozda ja mogu izaci na kraj sa situacijom bolje nego sto sam nekad mislio. Zelim da nastavim napred i pravim napredak u ovoj oblasti. I znam da hocu sve dok nastavim da idem napred i ne odustajem.

Ova neutralna izjava je potpuno racionalna. Vas mozak ce prihvatiti ono sto imate da kazete. Sto vise ponavljate, ponovo i ponovo i ponovo, vise ce vas mozak poverovati. A sto vise vas mozak poveruje, to ce biti manje anksioznosti. Vi idete napred u pozitivnom pravcu. Zato preokrenite ANT-ove. Vas mozak cuje i veruje sve sto vi kazete. Budite sigurni da vas ono sto kazete vodi u ispravnom pravcu.

Ako kazete: "Ja nisam savrsen ali postajem bolji", vas mozak to cuje i veruje u to. Ako kazete: "Ovo nije tako velika stvar, ja to mogu uraditi bolje nego sto sam nekad mislio", onda vas mozak cuje ovo i veruje u to. Ako kazete: "Ovo je malo tesko za mene, ali cu ja proci kroz to. Uvek i jesam.", vas mozak to cuje i veruje u to.

Sta god da kazete, to ima veliku vaznost za vasu buducnost, zato budite pazljivi. Drzite se dalje od toga da kazete bilo sta sto ce omoguciti vasem mozgu da pojaca socijalnu anksioznost. Ostanite izvan bolesnog ciklusa. Krenite napred, napredujte, i recite sebi istinu. Ono sto kazete svom mozgu napravice ogromnu razliku. Pustite da to duboko potone u vas mozak dok praktikujete kognitine prirucnike. I nastavite da radite na drugim prirucnicima koji su jos vazni za vas napredak.

Jedna nedelja vezbanja prirucnika nije dovoljno vremena da postane deo trajne neuroputanje vaseg mozga. Pojacavanje i ponavljanje su kljucevi uspeha. Nastavite da koristite spori govor i nastavite da citate ANT prirucnik. Proverite da izbegavate 5 bolesnih ciklusa ponasanja iz paradoksa borbe. Vezbajte stavove i strategije smanjenja stresa. One su kratke ali postaju mocnije vremenom. A onda, kao sto smo rekli ranije, predjite svaki prirucnik za koji znate da jos nije postao snazno verovanje u vasem mozgu. Dozvolite im svima da udju, snazno i bazicno. I stvarno budite sigurni da zakujemo taj mrtvacki kovceg za anksioznost ZAUVEK!

Prijatna vam sledeca nedelja i nastavite sa radom. Ovo je kraj seanse br. 8.

Nazad <<     Dalje >>

No comments:

Post a Comment

Followers