StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Saturday, October 31, 2009

Seansa br 6 - treci deo

Sledece, mi zelimo da vidimo kako mi opazamo sebe i nacin na koji vidimo svet oko nas. Vecina nas sa socijalnom anksioznoscu ima vrlo negativnu sliku o sebi. Tj. mi vidimo sebe mnogo negativnije od drugih ljudi. Kao rezultat, mi takodje imamo tendenciju da vidimo svet kao generalno negativno neprijateljsko mesto. Sledeci prirucnik je:

Kako vi vidite sebe i svet

Kroz vasu perspektivu zivota (to je kako vi vidite stvari), vi bukvalno stvarate svet oko sebe.

Na primer, ako vi ocekujete da vas drugi odbacuju, oni ce vas odbacivati. Ako vi ocekujete da vas drugi vole, oni ce vas voleti. Vi postavljate ta ocekivanja u vas um zbog vasih verovanja i onda automatski delujete po njima i stvarate ono sto ocekujete da ce se desiti. I to se desi.

Ono sto verujete, u sustini postaje istina. Znam da je poslednji odeljak vrlo dubokouman i da mozda imate neka pitanja o tome ali vam obecavam odgovore kasnije.

Ako ocekujete odbijanje, pokusavate da se sakrijete, da izbegnete, da ostanete tihi i da oklevate, drugi ljudi mogu interpretirati vase ponasanje kao nedostatak interesa sa vase strane ili kao cinjenicu da ste vi drugaciji ili uvrnuti. Ako ocekujete da se svidite drugima, bicete malo vise otvoreni, prijateljskiji, voljniji da preduzmete inicijativu i voljniji da pricate i da budete otvoreni. Kao rezultat vasih akcija, drugi ljudi ce vas videti kao finu, prijateljsku osobu. Negativni ciklus u kojem ste moze vas uveriti da nesto nije u redu sa vama. To nije istina. Jedina stvar koju mozda cinite pogresno je to sto vidite sebe i vas svet netacno. Zato je vitalna kognitivna terapija koju radimo. Mi treba da pocnemo da ponovo mislimo o nekim stvarima u koje smo verovali u zivotu.

Ono sto dajemo to nam se i vraca. Ovo nije iz "New Age-a" ili istocnjackog misticizma. To je racionalna i cinjenicna izjava. Ono sto dajemo to nam se i vraca. Dajte mi da objasnim.

Ako oklevamo, drugi ce reagovati na nase oklevanje i oklevace sa nama takodje. Ako smo previse tihi, drugi ce se mozda osecati neprijatno sa nama. Ako mi sakrivamo i izbegavamo previse stvari, drugi ce nas videti neprijateljske, uvrnute ili cudne. Oni ne reaguju negativno na nas kao individue, oni reaguju na ono kako se mi ponasamo ili cinimo. Naravno mi cinimo na nacin na koji cinimo, zbog nasih starih verovanja i osecanja. Na nacin na koji smo bili uslovljeni da verujemo u proslosti. I mi mozemo da se udaljimo od tih starih nacina razmisljanja i delovanja. Mi cemo biti primecivani drugacije od strane drugih ljudi. Kako budemo primecivani drugacije od strane drugih ljudi, nase sopstveno vidjenje sebe samih ce se takodje promeniti. Bice racionalnije i ispravnije. Iako smo imali sve te emocionalno negativne dogadjaje u proslosti, koji su oblikovali nas zivot, sada mozemo potpuno razumeti da mozemo odbiti stare uslovljene misli i osecanja i mozemo poceti da biramo da mislimo i osecamo razlicito. Svi mi smo imali probleme u proslosti ali sada mi imamo dva izbora:

1. Mozemo mozgati nad nasim problemima, upadati u emocionalno blato i govoriti o tome do kraja zivota sto nam garantuje da cemo biti jedna mizerna, depresivna i anksiozna osoba, ili

2. Sada kada znate, mozete izabrati da pocnete reagovati na zivot drugacije.

Vasa sadasnjost pocinje danas. Ovog trenutka. Vasa sadasnjost i vasa buducnost moze biti sasvim razlicita od vase proslosti ako vi odlucite da ce biti razlicita. Vi niste toliko u dubiozi koliko mislite. Pogledajte sve dobre kvalitete i talente koje posedujete. Pogledajte sebe istinito i racionalno. Nacin na koji vidite sebe je nacin koji ce biti. Po tome kako vidite sebe, sta god da izaberete da verujete o sebi, koristeci zdrav razum, to ce se desiti. Ako verujete da mozete ici napred, napredovati i da vam bude bolje, vi ste resili taj problem. Hocete.

Ako se predate porazu i nastavite da padate u depresiju i strah, ovo postaje samoispunjavajuce prorocanstvo i vi nastavljate da sebe pravite porazenim. Dakle, to ce se desiti. Sta god namenite sebi, to ce se desiti. Kako god izaberete da ce vas zivot ici, ici ce tim putem. Primetite da ima mnogo malih koraka izmedju vecih promena stavova i promena verovanja. Mi moramo svesno odluciti da nam bude bolje. I moramo poceti da punimo nas um sa ocekivanjima da ce stvari poceti da se poboljsavaju za nas.

Ovo je tesko da se shvati u pocetku. Nakon svega, tesko je verovati u to da ce nam biti bolje nakon svega kroz sta smo prosli. Mi zelimo da koristimo izjave koje smo koristili ranije da nastavimo pojacavanje dobrih, racionalnih i istinitih verovanja koje ucimo i ponavljamo sebi. Ovo cini vrlo veliku razliku u tome kako vidite sebe i svoj svet. Ali vase vidjenje ne moze automatski promeniti sve u jednom danu. Trebace neko vreme. Uvek treba. Ali ako nastavite da "spustate" pozitivne, racionalne izjave i verovanja u vas um, sve vise cete moci da verujete i prihvatate istinu.

Fizioloski, kad vam pocne biti bolje, vi gradite nove neuroputanje u vasem mozgu. U proslosti, hemija vaseg mozga je slala poruke niz vase stare anksiozne neuroputanje koje stvaraju osecanja anksioznosti, frustracije, besa, straha i depresije. Bilo kako, kognitivna terapija koju radite, stvara nove neuroputanje tako da vas mozak moze bukvalno biti reprogramiran da misli drugacije i oseca drugacije. Ali sada trenutno, vas mozak ima obe neuroputanje, i staru, anksioznoscu pisanu putanju, i novu, putanju racionalnog razmisljanja. Kada metode, tehnike i izjave "spustate" u vas mozak one postaju stalne i formiraju novu mozdanu putanju, sasvim bukvalno, unutar vaseg uma, ovog trenutka. Vazno je za vas da znate da sada obe mozdane mreze postoje u vasem umu. Vi sada imate dve konkurentske putanje u vasem mozgu. I to objasnjava do odredjene mere zasto nas napredak nikad nije linearan. Zato je uvek dva koraka napred pa jedan korak unazad i zato mi imamo povremena pogorsanja.

Nazad <<     Dalje >>

1 comment:

  1. Ljudi, sta da radim dok ne prevazidjem ovu pokletu anksiozost, imam neke referate na faxu, a svima vama je sigurno dobro poznat osecaj drhtanja glasa itd.. :( Ima li neko od vas privremeno resenje za mene...? Zalim sto nisam pronasla blog ranije, ali u svakom slucaju, bicu uporna, i znam da cu savladati ovu nocnu moru... SVAKA VAM CAST!!! VELIKI POZDRAV SVIMA!!!

    ReplyDelete

Followers