StatCounter

Prevazilazenje socijalne anksioznosti (socijalne fobije) korak po korak Ovaj blog je prevod terapije za socijalnu anksioznost. Preveo sam je volonterski, amaterski, sa audio traka. Ovo sto vidite ovde je potpuno besplatno. Imam samo jednu molbu za sve vas: Pisite o ovome na forumima gde je tema socijalna anksioznost, o ovoj terapiji. Pomozite da i drugi ljudi saznaju za ovo. Sto vise ljudi bude spaseno od socijalne anksioznosti, tim bolje!

Poruke

Grupne terapije (ako želite da organizujete grupne seanse uživo ostavite poruku iznad):

Beograd: bgdcbt@groupmail.c om, bgdcbt@gmail.co m
Podgorica: 7wazari@gmail.co m
Niš: soc.anx.nis@outloo k.com

Sunday, October 18, 2009

Seansa br 5 - drugi deo

Ove nedelje cemo poceti jos jedan glavni koncept koji je fundamentalan u prevazilazenju bilo kojeg poremecaja anksioznosti. 20 godina sam se borio sa mojom anksioznoscu, ratovao, hrvao sam se sa njom, pokusavao da budem agresivan protiv nje i pokusavao da nateram sebe da ne budem socijalno anksiozan. Preplavio sam sebe sa strahovima misleci da ce nekako moja anksioznost biti smanjena i da ce moj zivot postati bolji. Ovo nije funkcionisalo. Ustvari je imalo povratni efekat i napravilo je moju socijalnu anksioznost jos jacom.

To je prirodna ljudska reakcija, zelja da se bori protiv necega sto vam izaziva emocionalnu traumu i bol kao sto je socijalna anksioznost. Kad koristimo agresivnost, sto je negativna emocija, i pokusavamo da se borimo protiv socijalne anksioznosti mi samo pogorsavamo socijalnu anksioznost. Ono sto sam vam sad rekao je paradoks. Paradoks je nesto sto nema intuitivnog smisla ali je ipak istina. Prevazilazenje socijalne anksioznosti je jedan od najvecih paradoksa na svetu. Ono sto sam ja radio preko 20 godina je insistiranje samom sebi da to ne bi trebalo tako da bude: Ja ne bi trebalo da osecam anksioznost koju sam osecao. Da ja nisam zasluzio da imam anksioznost i da to nije fer sto je moj zivot unisten mojim strahovima. Svi drugi izgleda da zive srecnim zivotom a moj zivot je unisten zbog moje stalne i intenzivne socijalne anksioznosti. Sve ovo moze biti istina ali svaki put kad sam rekao sebi ove stvari ja sam samo pojacavao negativne misli u mom umu. Umesto da pomazem sebi, ja sam pojacavao svoj osecaj bespomocnosti, moja osecanja neadekvatnosti i moje anksioznosti u vezi sa socijalnim situacijama. Uporedjivao sam sebe sa ostatkom sveta i video sam sebe kao vrlo inferiornog. Radeci ove stvari ja sam zarobio moj um, fokusiran na negativna osecanja i to je napravilo nemogucim da mi bude bolje.

Sledeci prirucnik se zove "paradoks borbe". Ovaj koncept je suprotan intuiciji normalnom nacinu misljenja. Zapamtite, iz paradoksa je skoro nemoguce izaci jer radeci stvari koje bi navodno trebalo da radimo da prevazidjemo socijalnu anksioznost mi ustvari zavrsavamo u jos gorem stanju. Ovo je suprotno intuiciji. To je suprotno onom sto ocekujemo. To je paradoks!

Borba protiv moje anksioznosti i straha mi je izgledala prirodno. Tako sam i radio. Ali svaki put kad sam se borio, zavrsio sam u krvi i porazen. Nikad mi nije bilo bolje. Nikad mi nije pomoglo da prevazidjem moju anksioznost. Zasto? Ja sam koristio negativnu emociju, agresivnost, da izlecim drugu negativnu emociju, anksioznost. Ova taktika nikad ne upali. Svaki put kad koristim negativnu emociju da pokusam da mi bude bolje i da pokusam da prevazidjem moju socijalnu anksioznost, moja anksioznost samo poraste jos veca, snaznija i jos upornija. Ja nisam radio stvari koje bi mi poboljsale stanje. Ustvari, stvari koje sam radio i za koje sam mislio da ce mi pomoci zarobile su me u mojoj anksioznosti. Mi zovemo ovaj koncept "paradoks borbe" ali se obicno tumaci kao paradoks prihvatanja. Razlog zasto smo preimenovali ovaj koncept za ljude sa socijalnom anksioznoscu ce vam biti jasniji kako budemo napredovali. Pogledajte sad "paradoks borbe" koji sam ja koristio u pokusaju da prevazidjem socijalnu anksioznost.

Nazad <<     Dalje >>

2 comments:

  1. Početak je uvjek težak,ne brojim koliko sam puta napisala i izbrisala redove.Ali to moram uraditi za sebe.Čitam seanse,čitam vaše komentare i vidim da je toliko srodnih duša sa istim problemom.Smatram da bi mogli jedni drugima biti podrška,više dijeliti iskustva nego dosad.Dugo vremena se borim s anks.još od djetinstva sam bila više sramežljiva,u pubertetu je to preraslo u nešto više.Mislila sam proći će ali naravno nije.Kada sam našla ovaj blog riječima ne mogu opisati kako sam bila srećna jer sam mislila da je on rješenje za moj problem,svjetlo na kraju tunela.Dosta mi je pomogao ali ne toliko koliko sam očekivala.Naravno do moram da priznam nisam se ni pridržavala,redovno čitala.No,da me puni pozitivnom energijom to svakako.I dalje čitam(po drugi put).Spori govor je fantastičan,totalno je moćan.Meni lično mnogo pomaže u svakodnevnim ank.situacijama.Hvala,ako se nadje neko da pročita do ove redove jer ih nije tako malo :) .Biću mnogo zadovoljna za bilo kakve pozitivne komentare,podršku i razmjenu iskustva.Lp!

    ReplyDelete
  2. Samo nastavi da čitaš, svaki dan. Jednom ti mora biti bolje. Kod svakog je drugačije. Neko ozdravi brže, a neko sporije, u zavisnosti od intenziteta anksioznosti i same osobe. Ponavljanje, pojačavanje i upornost - što reče naš doktor. Najgore je odustati!

    ReplyDelete

Followers